Peace & Love

Slutgiltigt program klart till Peace & Love Havana - Prop Dylan och The Baboon Show tillkommer

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 16:00 CET

Med endast en vecka kvar till Peace & Love Havana är den slutliga uppställningen av artister till arrangemanget 9-10 mars nu klar. Sista artisterna in blir The Baboon Show och Prop Dylan på svenska sidan samt Sintesis, Interactivo och Obsecion från Kuba. Ett program av tolv högklassiga akter som lär försätta det gamla fortet El Morro vid Havanas magiska hamninlopp i gungning.

Prop Dylan, Borlänges hip-hopstjärna nummer ett är klar för Peace & Love Havana. Prop Dylan har tidigare jobbat med amerikanska producenter som DJ Premier som även jobbat med bland annat Christina Aguilera och Jay-Z. I juni släpps Prop Dylans tredje album på Peace & Love Artists, även det producerat av DJ Premier, och just nu befinner han sig på turné tillsammans med Talib Kweli.

Vid förra årets Peace & Love Havana fick samtliga svenska akter ett överväldigande mottagande, språkbarriär till trots. Men tveklöst var The Baboon Show de som tjusade publiken allra mest. Så på allmän begäran återvänder de redan i år, denna gång för att även göra en miniturné på Kuba.

Tillkommer gör en mängd tvärkulturella inslag och happenings, allt i regi av lokalt ansvarige Equis Alfonsos kulturorganisation Fabrica de arte Cubano. Arrangemanget är det enda av sitt slag i Kubas historia och är ett samarbete mellan Peace & Love och skivbolaget National. Förra årets arrangemang blev en succé och allt talar för att årets upplaga blir än mer mäktig.

Slutgiltigt program:

Veronica Maggio
Maskinen
Timbuktu, Promoe & Chords
The Baboon Show
Jarle Bernhoft (NO)
Little Marbles
Prop Dylan
X Alfonso (CU)
Carlos Varela (CU)
Sintesis (CU)
Interactivo (CU)