AB Skånefabriken

Slutspurt för sista etappen i Rosengård

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2016 09:16 CEST

På uppdrag av HA Bygg AB har Skånefabriken installerat inbrottsskydd på Rosengårdsskolan. Skånefabrikens del i byggprojektet har varit projektledning, komplett montage samt elinstallation och driftsättning av totalt 108 stycken rulljalusier som har placerats utvändigt framför fönster och entréer.

Malmö Stadsfastigheter är byggherre och projektet innefattar verksamhetsanpassning samt ombyggnadsarbeten på Rosengårdsskolan i Malmö. Planlösningen ändras, man installerar nya fönster och golv samt anpassningar av utemiljö utförs. Dessutom installeras nya inbrottsskydd på skolan, bland annat utvändiga rulljalusier.

HA Bygg AB, byggnadsentreprenör i projektet, anlitade Skånefabriken som leverantör av rulljalusier. Entreprenaden har innefattat projektledning, komplett montage samt elinstallation och driftsättning av totalt 108 stycken rulljalusier som har placerats på fasadsida framför fönster och entréer.

Projektet startade i februari 2015 och pågår fram till september 2016. Skånefabriken utför just nu sista etappen montage.

Läs mer om projektet

Högupplöst bild

Skånefabriken rekommenderar och levererar produkter över hela Sverige
inom Inbrottsskydd, Brandskydd & Säkerhet