Linköpings budoklubb

SM guld i Ju-jutsu

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2016 09:33 CET

Under lördagen avgjordes SM i ju-jutsu som en del av vinter SM-veckan i Piteå. Linköping var på plats med fyra fighters som hade kvalat in under året.

Bäst gick det för Lars Karlsson som tog hem guldet i klassen +94 kg där han i finalen ställdes mot den betydligt tyngre regerande mästaren Anderas Jansson från Gävle. Lars jobbade på i slag och spark delen och tog en bekväm ledning och kunde till slut ta hem guldet på poäng efter full tid.

Lars tog även brons i -94kg och -85kg och var mästerskapets mest aktive fighter.

Sanna Johannson förlorade finalen – 70 kgoch fick nöja sig med ett silver men var ändå nöjd med sin insats.

Frida Tullsson vann sin bronsmatch övertygande i -55 kg vilket gjorde att Linköping till lsut hade tootalt tre brons, ett silver och ett guld med sig hem.

Johan Segertoft tävlade även han i -85 kg men förlorade bronsmatchen mot klubbkamraten Lars.

För mer info kontakta Lars på: lars.karlsson80@gmail.com eller tel 0702242874

___________________________________

Linköpings budoklubb bildades 1958 och är därmed en av landets äldsta budo- och kampsportsklubbar. Sedan början av 90-talet håller vi huvudsakligen till i två lokaler i Ryd centrum. Klubben erbjuder träning i aikido, iaido, jujutsu (inklusive brazilian jiujitsu - BJJ och sport jujutsu), karate, kendo, kyudo, MMA och thaiboxning.

Med runt 500 medlemmar är vi en kampsportsklubb med bredd - bl a i form av ett flertal barngrupper i tre olika idrotter, men också en klubb för de som vill nå toppen - flera av våra medlemmar tillhör både nationell och europeisk elit inom sina idrotter och plockar hem både svenska och internationella medaljer varje år.