GASGAS SVERIGE - KGK Motor AB

SM-guld och SM-silver för Högberg

Pressmeddelande  •  2012-10-10 13:28 CEST

Hade någon inför säsongspremiären talat om för motocross- och endurokometen Pontus Högberg att han skulle vinna samtliga JSM-deltävlingar och komma tvåa totalt i Swedish Enduro Cup, ja då hade han knappt trott att det var sant. Nu är han närmast besviken…

Inför enduro-SM-finalen i Härnösand var det en poängstrid mellan Gas Gas-stjärnan Pontus Högberg och hans evige kombattant Johan Edlund. En strid som inte riktigt fick den avslutning in till målsnöret som vi alla hade hoppats på.

-          Jag tappade fyra minuter på den första sträckan innan jag hittade felet med backventilen. Ett sådant litet skitfel förstörde allting och även om jag vann de flesta återstående sträckorna och körde in 45 sekunder på täten var loppet kört, berättar Pontus Högberg.

Han förklarar att han efteråt var så besviken att han knappt visste var han skulle ta vägen.

-          Fast så här i efterhand får jag inse att jag faktiskt vunnit ett SM-guld och blivit tvåa totalt i Swedish Enduro Cup och det är inte så fy skam, säger Pontus Högberg.

På agendan framöver väntar nu två klassiska långlopp.

-          Gotland Grand National kommer jag att ta mer på skoj, den typen av lopp har jag inte riktigt tränat inför. Däremot kommer jag att satsa stenhårt på Novemberkåsan, avslutar Pontus Högberg.

KGK Motor AB är generalagent i Sverige för Suzuki motorcyklar, terränghjulingar, utombordsmotorer och flera båtfabrikat samt Arctic Cat snöskotrar och terränghjulingar. Även GasGas enduro- och trialmotorcyklar samt Zero elmotorcyklar ingår i sortimentet. Vi är ca 26 anställda på KGK Motor AB och omsätter ca 350 miljoner kr. Huvudkontoret ligger i Sollentuna med ett service- och försäljningskontor för Arctic Cat i Östersund

KGK Motor AB har ett brett produktprogram som omfattar motorcyklar, båtmotorer, båtar, fyrhjulingar, snöskotrar och tillbehör. Produkterna har vunnit respekt i hela världen för hög kvalitet, slitstyrka, pålitlighet och säkerhet

KGK Motor AB:s strävan är att leverera tjänster och produkter som uppfyller våra kunders krav och förväntningar samt att genom ständiga förbättringar utveckla våra tjänster och erbjudanden för att möta framtida krav på ökad kvalitet och service.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom