Fitnessgalan AB

SM I HINDERBANA - VÄRLDENS TUFFASTE FINAL

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2014 07:00 CET

Det årliga fitnessseventet Fitnessgalan, som går av stapeln 9 maj i Globen, huserar det prestigefyllda svenska mästerskapet i hinderbana. Finalisterna möter världens tuffaste utslagning i den svindlande utmaningen att snabbast klättra upp till toppen av Globen - på byggnadens utsida!

Den dramatiska finalen i SM i Hinderbana, som arrangeras under Fitnessgalan i Globen, arrangeras av ingen mindre än Athletic Fitness-stjärnan Ako Rahim och klättringen övervakas av den mytomspunne äventyraren Fredrik Sträng som ledsagar deltagarna mot toppen. Fredrik Sträng är en legendarisk äventyrare som utfört så många som 12 8000-m expeditioner till 7 kontinenter, där Mount Everst var ett av huvudmålen.

“Vi kan ofta mer än vad vi tror men ibland så står vi i vägen för vår förmåga”, menar Fredrik - som utsetts till årets äventyrare två gånger.

“Det är med stor stolthet vi genomför världens tuffaste final, med SM i Hinderbana, på Globen i Stockholm tillsammans med Fredrik Sträng”, berättar Binais Begovic - en av arrangörerna bakom det stora eventet.

Fredrik Sträng ska inte bara ledsaga deltagarna mot toppen och nya oanade höjder, i och med den intensiva klättringen på världens största sfäriska byggnad. I samband med öppningen av mässan, 9:30 på fredagen, klättrar Fredrik upp på Globens utsida och placerar Fitnessgalans fana på toppen. Finalen i SM i Hinderbana, med finalisternas svindlande resa mot toppen, går av stapeln den 11 maj i Globen, Stockholm under Fitnessgalans kulmen.

Europas mest prestigefulla fitness och hälsoevent! 9-11 maj 2014 Globen – Stockholm

Fitnessgalan har samlat de branschledande företagen inom fitness och hälsa. Under tre dagar får du de allra senaste trenderna och produkterna på en och samma mässa. Dagarna är fyllda med tävlingar, event samt inspiration från kända föreläsare inom träning, hälsa, kost, och skönhet.