Svenska Orienteringsförbundet

SM i orientering inleds med tyst minut

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2003 15:01 CEST

Vid SM-veckan i orientering som startar imorgon kommer en tyst minut hållas i samband med invigningen för att hedra minnet av utrikesminister Anna Lindh. Riksidrottsförbundet uppmanar idrottsrörelsen att visa sitt deltagande vid de närmaste dagarnas idrottsevenemang.
- Jag tycker att en tyst minut är ett bra sätt att hedra minnet av Anna Lindh och ser gärna att fler tävlingsarrangörer under helgen gör samma sak, säger Svenska Orienteringsförbundets chef Jan Eric Goth.

Uppmaningen från RF till alla specialidrottsförbund
Med anledning av utrikesminister Anna Lindhs tragiska bortgång i morse uppmanar Riksidrottsförbundet idrottsrörelsen att visa sitt deltagande i samband med de närmaste dagarnas idrottsevenemang. Detta bör lämpligen ske genom en tyst minut i samband med starten av evenemanget. Om arrangemanget påbörjats rekommenderar RF att man håller en tyst minut vid lämpligt tillfälle. RF rekommenderar dock, tills annan information eventuellt ges, att arrangemangen genomförs som planerat.