Linköpings budoklubb

SM-silver i Submission Wrestling

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2013 21:30 CET

Ännu en SM medalj har kommit hem till Linköping efter att Tom Qvarfordt brottat till sig ett silver i submission wrestling i klassen -62 kilo under Svenska Mästerskapen i Malmö.

Tom förlorade en tät final på poäng med 5-3 och i och med detta så tog han sin tredje SM-medalj på ett år. De tidigare har varit i Shootfighting och brottning.

För mer info kontakta Tom på  tomqvarfordt@gmail.com eller 0736104433

___________________________________

Linköpings budoklubb bildades 1958 och är därmed en av landets äldsta budo- och kampsportsklubbar. Sedan början av 90-talet håller vi huvudsakligen till i två lokaler i Ryd centrum. Klubben erbjuder träning i aikido, iaido, jujutsu (inklusive brazilian jiujitsu - BJJ och sport jujutsu), karate, kendo, kyudo, MMA och thaiboxning.

Med runt 500 medlemmar är vi en kampsportsklubb med bredd - bl a i form av ett flertal barngrupper i tre olika idrotter, men också en klubb för de som vill nå toppen - flera av våra medlemmar tillhör både nationell och europeisk elit inom sina idrotter och plockar hem både svenska och internationella medaljer varje år.