Småa AB

Småa är vänföretag till Stockholms Stadsmission 2017

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 07:55 CET

Småa fortsätter stödja Stockholms Stadsmission som vänföretag under 2017. Som vänföretag gör vi tillsammans med andra givare skillnad för människor som lever i tuffa livssituationer i Stockholm.

Småa har tidigare bidragit till Stockholms Stadsmissions arbete, både genom att skänka möbler från visningsbostäder, med ekonomiska gåvor och volontärarbete.

- Det känns naturligt att fortsätta bidra till Stockholms Stadsmissions arbete som bland annat erbjuder tillfälliga boendelösningar, stöttning för hemlösa i rätten till ett eget boende samt arbetsintegration, säger Småas marknadschef Christina Wilhelmsson.

Mer information
Stockholms Stadsmission är en ideell förening som arbetar för människor som lever i hemlöshet och social utsatthet. Läs mer om Stockholms Stadsmissions arbete på www.stadsmissionen.se

Småa är en av Stockholms större bostadsutvecklare och vår verksamhet omfattar hela Stor-Stockholm, Mälardalen och Uppsala. Vi har varit verksamma sedan 1927 och har byggt drygt 23 000 bostäder för Stockholms invånare. Vår verksamhet styrs av tre värdeord - Personliga hem, Attraktiva boendemiljöer och Kvalitet över tiden. Vi är idag cirka 85 medarbetare med huvudkontor i Liljeholmen och regionkontor i centrala Uppsala. 2015 omsatte vi cirka 1 miljard kronor.