Bluegarden AB

Småföretagare får enkelt webbaserat lönesystem

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 15:43 CEST

Tack vare ett samarbete mellan lönesystemsleverantören Bluegarden och Swedbank kan bankens småföretagare hantera lönerna direkt via webben.

De nya lönetjänsterna integreras i Swedbanks internetbank och mer än en halv miljon kunder får tillgång till tjänsterna. Det ger småföretagaren en enkel och smidig lösning för att hantera lönerna och den webbaserade lösningen ger flera fördelar. Företaget slipper ha separata system för lönerna, de behöver inte bekymra sig om uppdateringar eller underhåll av systemet. Det ger dessutom en god säkerhet med bland annat automatisk backup via nätet.

- Avtalet är en milstolpe för oss. Vi tar en stort kliv framåt på marknaden för småföretagare. Bluegarden Lön är utvecklat just för dessa och via Swedbank kommer en betydande del av landets små företag att få tillgång till tjänsten, kommenterar Roger Karlsson, affärsområdesansvarig för Bluegarden Lön.

- Våra kunder har efterfrågat en webbaserad lönetjänst och det känns bra att kunna erbjuda en sådan tjänst genom samarbetet med Bluegarden. Vi vet att våra småföretagskunder vill ha enkla, och bra lösningar som underlättar den löpande administrationen.  Det kompletterar dessutom vårt småföretagar-erbjudande Bättre affärer, säger Maria Zitting-Nilsson, Företagsmarknad, Swedbank.

Swedbank har cirka 300 000 företagskunder som får tillgång till den nya tjänsten. Bluegardens lönetjänst riktar sig i första hand till de mindre företagen, från ett par anställda och upp till 25 – 30. Tjänsten sköter lönehanteringen, skapar rapporter, statistik och underlag till bokföringen.

Bluegarden AB är en leverantör av löne- och HR-lösningar och har varit i branschen sedan 1979, tidigare under namnet Växjö PA-konsult AB. Bluegarden ingår i Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande löne- och HR-leverantör med 650 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Bluegarden Lön är ett komplett, webbaserat lönesystem i enlighet med rådande svenska lagar och avtal. Tjänsten är särskilt utvecklad med småföretagarens behov i åtanke och förutsätter inga förkunskaper om lönehantering. Viktiga rapporter, statistik och bokföringsunderlag genereras automatiskt direkt i tjänsten.