Nordsjö Idé & Design

Smånjutningar i ”efterkrisens” spår

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 15:01 CET

Att köpa en lyxig tidning, att laga en god middag på fina råvaror hemma… Att köpa godis.

Färgrik framtidstro

Att sitta i soffan och ha hemmamys med familjen är en njutning som alla har råd med. Liksom att unna sig en påse smågodis. Det finns många parallella trender för nästa år, och en trend är färgstark. Vi satsar på lekfullhet och livsbejakande uttryck med färgmättade, starka färger som orange, gult och friskt grönt. De glada färgerna uttrycker hoppfullhet och optimism inför framtiden.

Färger bejakar livet

En kommande trend för våren 2011 är det sportigt friska och naturliga utelivet. Ytterligare en del av att hitta smånjutningar i vardagen som inte kostar något. Det kan vara en promenad på stranden eller en cykeltur i naturen. Färgerna i denna trend andas 80-tal: friska klara färger som korall, klarblå, gul. Mer färg som bejakar livet och gör det gladare och mer lekfullt.

För frågor och mer information

Kontakta gärna Sadija Ferhatovic, informationsansvarig Nordsjö Idé & Design.

T +46 40 35 50 16

F +46 40 35 52 23

M+46 70 83 50 661

sadija.ferhatovic@nordsjoidedesign.se

Nordsjö Idé & Design är ett bolag inom koncernen Akzo Nobel. Vår butikskedja består av 125 kvalificerade återförsäljare i Sverige som kan erbjuda inspiration, kunskap och marknadsledande produkter för underhåll och förbättringar av inomhus- och utomhusmiljöer, för såväl professionella som gör-det-självare. Vi erbjuder ett sortiment för hemmets alla ytor och guidar kunden genom hela köpprocessen; från inspiration och materialval till ett bra slutresultat. Eller som vi brukar säga: Din idé – vår design!