Beriksson

Småskalig hantverkschoklad från Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2018 11:47 CEST

Ny hantverkschoklad från Göteborg

Standout Chocolate innehåller endast ekologiska kakaobönor och ekologiskt rörsocker - helt enkelt eftersom grundaren Fredrik tror på choklad som är så sann mot sitt ursprung som möjligt. Kakaon, dess odlingsförhållande och förädlingsprocess efter skörd spelar en viktig roll i utvecklingen av varje ursprungs unika smakprofl vilket är precis vad Fredrik vill betona med sin choklad.

För att ytterligare framhäva de exklusiva smakprofilerna rostas bönorna varsamt på låg temperatur. En bra rostning utvecklar smakens komplexitet samtidigt som den balanseras, vilket ger en lång och smakrik eftersmak. Standout Chocolate samarbetar med odlare som delar passionen för kvalitetskakao och ger kakaobönderna 200% - 400% mer betalt än det gällande priset på råvarubörsen. Detta för att uppmuntra dem till att utveckla sina odlingsmetoder långsiktigt. Välbetalda odlare är stolta över sitt arbete, håller kvaliteten hög för framtida skördar och kan utveckla sitt lokalsamhälle för kommande generationer. Innerförpackningen är tillverkad av biologiskt nedbrytbar bioflm och ytterförpackningen är tillverkad av FSC-certiferad pappersmassa.

Just nu finner du tre sorters chokladkakor i sortimentet som innehåller 70 % kakaohalt, kakaoursprungen är Indien, Belize och Guatemala och varje chokladkaka har en unik smakprofl som du bara måste uppleva själv. En bean-to-bar-chokladkaka från Standout Chocolate väger 50 gram och kostar ca 69 kr. Du köper chokladen hos återförsäljare som erbjuder kvalitetschoklad.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi erbjuder choklad, praliner, lakrits, te, kaffe, kakor, bönchips, oljor och mer, allt av hög kvalitet, med unika smaker i vackra förpackningar. Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.