Smadi Design

Smadi Design till Formex Next Step

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2014 12:22 CET

Smadi Design, ett nytt svenskt designföretag baserat i Jämtland, lanserar nu sin första kollektion i samband med Formexmässan som öppnar den 15 januari. Många etablerade formgivare har fått sitt genombrott efter att de ställt ut på Formex, som är den största mötesplatsen för nordisk inredningsdesign.

Smadi Design finns på plats på Formex med sin kollektion ”put colour into your life”. Det är en färgstark kollektionsdebut av tyger och produktdesign med inspiration från djur och natur. Smadi Design drivs av formgivaren Cathy Dillner som designar sina egna produkter och mönster.

Företaget säljer i dagsläget, förutom tyg på metervara bland annat lampor, kuddar, brickor och accessoarer – alltid med hög kvalitet och personliga mönster.

Tygerna Sommar, Garden Party och Mr Pis-Pis kommer att finnas med på mässan. Alla tyger trycks och tillverkas i Sverige, vilket garanterar högsta kvalitet.

– Det är en ära och dröm att få ställa ut vid den internationella mässan Formex. Jag är jätteglad över att äntligen få visa min första inredningskollektion, Put colour into your life, säger Cathy Dillner.

Formex äger rum 15-18 januari 2014 på Stockholmsmässan. Formex är mötesplatsen för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration inom inredningsdesign. Mässan anordnas två gånger per år med 850 utställare, 25 000 fackbesökare och 850 medierepresentanter.

Smadi Design är utvald som utställare till ”Next Step”, en arena för intressanta designers som kommit lite längre i sin etableringsfas än Young Designers. Välkommen till monter B17:32.

Smadi Designs tyger, produkter och designs finns att köpas på hemsidan www.smadidesign.com och kommer inom kort att finnas i utvalda butiker.

Put colour into your life – Smadi Design är ett nytt svenskt designföretag som erbjuder livfulla tyger och inredningsprodukter. Smadi Design designar bland annat möbler, lampor, kuddar, väskor och accessoarer – alltid med hög kvalitet och personliga mönster.