Smadi Design

Smadi Design utvald till Green Product Award

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2016 17:59 CEST

Mässan som har cirka 150 000 besökare, är Asiens största och riktar in sig på global design mot den asiatiska marknaden. Soffbordet fick även mycket uppmärksamhet tidigare i år, då det ställdes ut under Shanghai Design Week.

Det fiffiga lilla träbordet med sin föränderliga form möter mässans internationella krav på tre urvalskriterier - unik design, innovation och hållbarhet.

"Ella är kvalitetsmöbel i numrerad upplaga som lätt varieras och ger möjligheter utan att begränsa interiören. Ella är därför en unik möbel som har alla förutsättningar att leva flera hundra år och göra bestående intryck på generationer framöver."

- Vi blev överlyckliga när vi fick beskedet. Det betyder väldigt mycket! Framför allt att få internationell uppmärksamhet i ett sådant här fint sammanhang men också för att vi får en chans att komma in på den attraktiva, asiatiska marknaden, säger en sprudlande glad Cathy Dillner. Extra kul är det ju också att vi kan hävda oss internationellt med våra kvalitetsprodukter tillverkade i Jämtland. Och att vi är en av bara fyra företag från Sverige som fått äran att delta!

Välkommen till Hall 2, E10, E11, E12 (Green Design Award) Shenzhen International Industrial Design Fair den  6-8 november.

För mer information, högupplösta bilder eller produktlån till fotograferingar, kontakta Mia Bolin på TRES PR.

Tel: 08-653 6060, 070-983 88 55. Mejl: mia@trespr.se

Smadi Design är ett designföretag inom textiler, möbler och accessoarer baserad i Östersund.  Våra livfulla tyger, stilfulla möbler och glada accessoarer har flera syften. De ska vara anpassningsbara och de ska hålla över tid, både i stil och kvalitet.

Bakom Smadi Design står designern Cathy Dillner med sina rötter i djungeln i det färgsprakande Peru. När hon flyttade till Sverige tog hon med sig kärleken till glada färger, livsglädje, värme och energi. Med inspiration från svenska traditioner och naturen i Cathys nya hemtrakt, vinterstaden Östersund, skapar hon mönster och möbler med impulser från båda världarna. Alltid med en historia.