La Cantina Italiana och Italian Wine Club

Smaka på äkta italiensk matpassion

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 07:45 CET

Italian Wine Club och La Cantina Italiana har gjort det för dig. Tagit hit Italien. Inte solen, arkitekturen och det vackra landskapet, men smakupplevelserna som är sprungna ur den italienska jorden och kulturarvet. Vi har samlat korvarna, ostarna, oljorna och inte minst vinet från de lokala tillverkarna i Toscana, Veneto, Piemonte, Friuli etc.

På Passion för Mat får du ta del av historien bakom produkterna, känna hur vinet och maten gifter sig med varandra. Sedan är du välkommen att prenumerera på utvalda viner med tillhörande matrariteter från olika regioner i Italien. Italian Wine Club är webbutiken som levererar ända hem till din egen dörr. Du hittar oss på www.italianwineclub.se

Passion för Mat är tillfället för krögare och butiksägare att upptäcka ett unikt italienskt sortiment. La Cantina Italiana levererar delikatesser med intressanta berättelser till utvalda butiker och restauranger.

Välkommen till oss på Italian Wine Club och La Cantina Italiana i monter 323D på Passion för Mat i Eriksbergshallen, Göteborg den 25-27 februari.

La Cantina Italiana och Italian Wine Club marknadsför regionala matdelikatesser och viner från lokala producenter i Italien. Producenterna är ofta små familjeföretag. Ost- och charkbutiker med egen produktion och mindre vingårdar som säljer till den lokala marknaden. Produkterna som italienarna själva använder, med andra ord!