Beriksson

Smakrika glutenfria kex och kakor för alla

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2017 09:25 CET

Nyhet – glutenfria knapriga frötoasts som är goda både till ostbrickan och som snacks

Bakom The Foods of Athenry finner vi den irländska bondefamiljen Lawless med Loretto vid rodret vars familjehistoria och bakkunskaper sträcker sig så långt tillbaka som till 1920-talet. På den tiden beboddes det stora godset av Lorettos mor- och farföräldrar som inte bara drev jordbruk utan även ett av Västirlands största bagerier. Det var osäkra tider på Irland i början av 2000-talet och familjen var osäker på hur länge till man skulle kunna livnära sig på jordbruket. När det sedan visade sig att barnen var intoleranta mot vissa livsmedel tog familjen beslutet att ställa om verksamheten. Ut åkte korna och det tomma kostallet gjordes om till ett bageri. Som så många andra entusiastiska bondefamiljer så lever familjen Lawless på sina egenproducerade råvaror och „Treat yourself naturally“ har gått ifrån att ha varit ett livsmotto till att även bli deras företagsslogan. Framgångar följs tyvärr ofta av bakslag och efter en stor brand 2011 har familjen bit efter bit lyckats bygga upp sin verksamhet igen. Mödan har lönat sig och deras Sodabread Toasts är hett eftertraktade i hela Storbritannien och har fått ta emot flertalet prestigefyllda priser, varav Great Taste Awards är ett av dem. Samtliga produkter innehåller enbart naturliga råvaror .

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Har du frågor får du gärna mejla mig.eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.