myPaper Sverige AB

Smart digital distribution ersätter kostsamma årsredovisningstjänster.

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 14:26 CET

myPaper Sverige AB lanserar nu ett nytt smart alternativ för distribution av årsredovisningar och finansiell information. Tjänsten baseras på digitala versioner av rapporterna som distribueras av utvalda Internetmedier.

- Vi har uppmärksammat att många bolag söker ett alternativ till de traditionella beställningstjänsterna för årsredovisningar. Avsaknad av kostnadskontroll över distributionen och höga portofakturor är det främsta skälet. Vi är övertygade om att den typ av beställningstjänster som företag som Observer och Wilink tillhandahåller idag kommer att vara borta inom ett par år, säger Miriam Grut Norrby på myPaper.

Bolag som använder myReport kommer att få sina årsredovisningar och övriga rapporter publicerade via utvalda Internetmedier och i ett sammanhang där bolagen når både aktieägare, aktieanalytiker och andra intressenter.

Privata Affärer, Veckans Affärer/Ekonominyheterna.se och Aktiespararna är exempel på de Internetmedier som myPaper har tecknat distributionsavtal med.

- Kostnadsbesparingarna via den smarta distributionen tillsammans med att bolagen nu själva enkelt kan hantera beställningar och utskick är de tydligaste fördelarna med myReport, säger Christer Westman på myPaper. Det vi hoppas på är att bolagen och IR-byråerna framöver också tar höjd för de kommunikationsfördelar som de digitala rapporterna och Internet möjliggör.

Läs mer om myReport på www.myreport.se.

För mer information, kontakta:
Miriam Grut Norrby

Christer Westman
Tel: 0705-43 98 83

myReport är en tjänst från myPaper. myPaper Sverige AB är ett svenskt mjukvaruföretag som är marknadsledande i Norden på teknik och koncept för digitala publikationer. myPaper-serien finns i flera versioner, alla med samma grundläggande fördelar vad gäller kostnadsbesparing och möjlighet till effektivare kommunikation.

Web: www.mypaper.se Office phone: +46(0)8 510 00 160 Address Götgatan 14, SE-118 46 STOCKHOLM