Chill Design AB

Smart förvaring både för Sverige och Europa

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2014 15:04 CET

Smart förvaring både för Sverige och Europa

Chill Design AB, det lilla dalaföretaget, ställer ut på Formex 15-18/1 och är redo för både Sverige- och Europamarknaden. Chill Design skapar ordning och reda på accessoarer och då specifikt örhängen som lätt försvinner i lådor, fickor och förvaringsfack. Ett dalaproducerad smart och snyggt Örhängesskåp ska lösa dessa problem.

– Vårt mål just nu är att hitta återförsäljare över hela landet och i förlängningen även utomlands. Vi ska nu ställa ut på vår andra Formexmässa den 15 till 18 januari.

Företaget Chill Design AB startades med målet att skapa förvaringslösningar för alla tänkbara accessoarer. Den första produkten är ett Örhängesskåp som vi kallar Chill for Earrings. All tillverkning sker i Dalarna, och det är vi mycket stolta över. Örhängen ligger ofta huller om buller i lådor, burkar och skålar. Nu finns en lösning som ger överblick, håller ordning och blir ett snyggt blickfång på väggen. Chill for Earrings är en helt ny produkt för kvinnor i alla åldrar.

Carin Nises och Camilla Hillbom har utvecklat sitt bolag genom Företagsinkubatorns Business Lab där de fått hjälp med bl a varumärket och marknadsföringen av affärscoachen Anna-Karin Lingham och de har alltså större planer än att bara producera för Dala- och Sverigemarknaden. De har sedan de kom in i Företagsinkubatorn och fått coachning bestämt sig för en satsning i Europa. Redan idag finns Örhängesskåpet till försäljning i ett flertal butiker i Dalarna och kan också köpas i webbutikerna Smarta Saker och Call it Design samt hos exklusiva Guldsmedsbutiken 1064 i Sturegallerian, Stockholm.

– Chill Design AB har hittat lösningen på ett behov som många av oss har. Örhängesskåpet är snyggt, praktisk och håller hög kvalitet. Det finns en stor potentiell marknad för produkten i både Sverige och Europa. Framöver vill vi också utöka produktsortimentet med andra produkter för förvaring av andra accessoarer.

Carin Nises och Camilla Hillbom har tillsammans den kompetens, det engagemang och den idérikedom som behövs för att lansera Örhängesskåpet och kommande produkter på en bred marknad. Det blir spännande att följa målgruppens mottagande av produkten och företagets utveckling framöver.

För mer information; kontakta Camilla Hillbom,camilla@chilldesign.se, tel 070-253 59 75 eller Carin Nises, carin@chilldesign.se, tel. Se gärna även webbsida www.chilldesign.se

Förvara dina örhängen snyggt och smart med Örhängesskåpet från Chill Design.