Multicom Security

Smart partnerwebb ska öka försäljningen

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 09:16 CEST

I samband med det nya partnerprogrammet sjösätter Multicom Security en helt ny partnerwebb för att göra det lättare att sälja företagets tjänster. Den nya partnerwebben har smarta och användarvänliga funktioner för beställning av tjänster inom övervakad larmöverföring.

Multicom Security har nu gjort beställningprocessen både enklare och snabbare genom att erbjuda förklaringstexter och förprogrammerade uppgifter på partnerwebben. Beställningsformuläret har blivit en beställningsguide med möjlighet att skapa egna mallar. En partner kan nu även följa hela orderprocessen och få löpande information om status.

- I den här branschen är det ofta krångligt att göra beställningar på grund av komplexa system. Vi vill ge stöd åt våra partner genom att helt enkelt göra det smidigare för dem att beställa från oss, säger Erik Tjerneld, sälj- och marknadschef på Multicom Security.

Partnerwebben uppdateras kontinuerligt med nedladdningsbart presentationsmaterial för att underlätta säljprocessen.

Om Multicom Security

Multicom Security är ett ledande företag inom övervakade larm och mobila datatjänster i Skandinavien. Vi har över 20 års erfarenhet och vänder oss till företag och organisationer som vill kunna skydda sin egendom och sina medarbetare eller som behöver en extremt pålitlig trådlös kommunikation. Multicom Security äger och driver Multicomnätet som är ett övervakat fast larmnät samt Mobitexnätet för mobil datakommunikation som tillsammans har mer än 50 000 användare. Multicom Security AB ägs av det brittiska investmentbolaget GMT Communications Partners LLP. I Norge verkar bolaget som Securinet AS. Mer information finns på www.multicomsecurity.se.

För mer information, kontakta:

Maria Unger
Nordisk marknadskommunikationschef, Multicom Security