Carl Stahl AB

Smart spännband i nytt utförande

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 12:16 CET

Quickloader har funnits på marknaden i drygt ett år. Produkten har fått ett mycket positivt mottagande och de som använder Quickloader är övertygade om att produkten sparat de både tid och pengar, samtidigt som arbetet blir roligare.

Quickloader bygger på den traditionella lastspännaren med vävt band och krokar som sammankopplats med ett vinschhandtag. Skillnaden ligger i den snillrika upprullningsmekanismen som håller bandet spänd, vilket snabbar på processen att surra sitt gods. Ytterligare fördelar är att bandet alltid är i ordning och redo att användas, till skillnad från den traditionella bandspännaren, som lätt trasslar.

När godset skall surras hakas den främre kroken i först. Därefter dras bandet ur Quickloader över godset, så att den bakre kroken kan hakas fast, varpå bandet spänns med vinschen och du har en säker surrning av ditt gods.

Vid lossning av Quickloader frigörs spärren och handtaget förs framåt till frikopplingsläge varpå bandet automatiskt rullas tillbaka i spännaren så att den blir klar att användas nästa gång.

Efter lanseringen av Quickloader har önskemål om andra storlekar, längder och varianter kommit in, varför de tidigare modellerna av Quickloader nu kompletteras med följande storlekar:

Mosquito Rapido – 25mm band / 750kg L=3,5m, gummiklädda enkelkrokar

Handy Man Rapido – 25mm band / 1500kg L=5m, gummiklädda enkelkrokar

Contractors Rapido – 35mm band / 2000kg L=5m, gummiklädda enkelkrokar

”Med de nya varianterna av Quickloader hoppas vi kunna tillfredställa ännu fler kunders behov och hoppas att Quickloader skall finnas tillgänglig överallt där gods surras” –säger uppfinnaren av Quickloader, Espen Jensen, och tillägger ”överallt där vi presenterar produkten, så får vi kommentarer som – Vad smart!, Äntligen!, Genialiskt! Kunder som använder produkten berömmer den gärna.”

Quickloader marknadsförs i Sverige av Carl Stahl AB, Frysvägen 3, 556 52 Jönköping, 036-36 16 40

www.quickloader.com                www.facebook.com/quickloader

Carl Stahl lyfter Europa