Business Challenge

Innovativa produkter för bebisar, barn och föräldrar blev vårens vinnare av Business Challenge

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 13:21 CEST

Igår kväll utsågs Everyday Solutions till vinnare av Business Challenge våren 2016. I konkurrens med cirka 400 affärsidéer utsågs företaget till vinnare i Bästa Företag av en jury med några av Sveriges främsta näringslivsprofiler. Everyday Solutions förser marknaden med smarta, innovation produkter för bebisar, barn och dess föräldrar världen över. Deras första produkt Thermoband är ett temperatur-säkerhetsband som träs på barnflaskan, det indikerar när det är säkert för barnet att äta sin välling/ersättning.

Vinsten är bland annat ett skräddarsytt affärsutvecklingsprogram där ledare, experter, entreprenörer och riskkapitalister investerar sina erfarenheter och tid i bolaget, något som även de andra finalisterna från vårens tävling får ta del av. Affärsutvecklingsprogrammen skräddarsys utifrån varje bolag, där deras utmaningar och behov tillsammans med feedback från vårens jury tas med i utvecklandet av programmen. Programmen innefattar allt från mentorskap, inspirerande möten, professionell tal- och pitch-träning till rådgivning från samarbetsföretagen och personer ur Business Challenges nätverk.

Business Challenge är ett initiativ från näringslivet som grundades  2010 av Hans Stråberg (ordförande Atlas Copco) och Camilla Ljunggren (entreprenör och uppfinnare av Pluring) och har över 500 personer av Sveriges främsta näringslivsprofiler knutna till sig, vilka engagerar sig i de unga företag samt som i jury i tävlingen. I gårdagens jury med uppemot 70 personer satt bland andra Nicholas Högberg VD 3, Anna Borg Senior Vice President Nordics Klarna, Anna-Karin Hatt VD Almega, Azita Shariati VD Sodexo, Jonas Abrahamsson Koncernchef E.ON Sverige, Stefan Kercza CEO & President Eniro Group, Mats Torstendahl Vice VD SEB, Mikael Gedin VD Perstorp, Lena Olving VD & Koncernchef Mycronic, Karolin Kull Grundare & Marknadschef Mathem, Johan Skoglund VD JM, Johan Rittner VD IBM Svenska, Helena Casserlöv-Kvist VD Meritmind, Gunilla Asker VD Svenska Dagbladet, Greger Hagelin VD Keyflow, Charlotte Erkhammar Chief Executive Officer Kreab Group och många fler.

Sedan starten 2010 har Business Challenge arbetat med drygt 3000 bolag, några exempel är Smiling Group, Challengermode, Budbee, Qasa, Fieldly, Snabboteket, Deo Doc och Gleechi.

Vinnare våren 2016
Bästa företag:
Everyday Solutions

Finalister Bästa Företag

CELLINK
DigitalTolk

Bubblare
Grounded Factory

Utmärkelsen för Socialt Entreprenörskap
BlueCall

Juryn utsåg även ett antal bolag som får ta del av vårt skräddarsydda affärsutvecklingsprogram.
SvenskBaby
Flying Colors 3D
PeppyPals
Trice

Mevia

För frågor, kontakta Veronica Ericsson Lakso, VD Business Challenge
veronica@businesschallenge.se
073-2048112

Business Challenge hjälper nya företagare i åldern 18-30 år att utveckla sin idé och verksamhet. Business Challenge verkar över hela Sverige och sedan starten 2010 har vi arbetat med fler än 3000 bolag i olika branscher och sektorer. Visionen är att vara med på resan och stötta Sveriges nästa tillväxtbolag.