Uddh & Partners AB

Smartcaze Original - Månadens medlemsföretag hos Agenturföretagen

Pressmeddelande   •   Maj 14, 2014 13:28 CEST

2001 Startades Smartcaze Original av samma grundare som även startat varumärket Frank Dandy. Sedan 2009 har bolaget nya ägare och fyra anställda som driver företaget framåt för att förse världen med små eleganta plånböcker utformade för att synas när de används, inte i fickan. Produkterna är exklusiva och till för den modemedvetna konsumenten som uppskattar finess och elegans i sina accessoarer. Smartcaze Originals säljs idag till samtliga nordiska länder men även Holland, Belgien och Usa. Målet är att finnas i samtliga europeiska länder innan 2017.

Företagets paroll lyder: Cash is not king anymore, lots of pay cards are!

Agenturföretagen
-nätverk för internationella affärer,
sedan 1914

With more than 250 unique models Smartcaze allow you to enhance your personal style while keeping your valuables secure. With our market leading position we guarantee to provide the market with several fresh new styles every year. Choose between metal, leather and epoxy in combination with various attractive patterns, colors and prints!

The distribution of Smartcaze is primarily made through high‐end retailers with an image leading position in their local market.