SmartDocuments Nordic AB

SmartDocuments Nordic AB får första svenska kommunkunden

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2012 10:25 CET

SmartDocuments Nordic AB har fått en beställning från Grästorps kommun på programvaran SmartDocuments. Redan idag används SmartDocuments av ca. 200 kommuner i Nederländerna. I och med denna order etablerar sig SmartDocuments även bland svenska kommuner. Många fler svenska kommuner visar intresse och några stycken håller för tillfället på att utvärdera systemet. Sedan tidigare är SmartDocuments i drift hos samtliga Länsstyrelser.

Ove Johansson, kommunchef på Grästorps kommun, säger: ”SmartDocuments ökar kontrollen över de dokument som kommunen skapar genom att styra och vägleda våra anställda. På så sätt säkerställer vi att de dokument som medarbetarna skapar är korrekt formulerade och följer den fastställda grafiska profilen”.

Grästorps kommun har, till att börja med, beställt licenser för 35 stycken användare. Detta kan snabbt växa. Länsstyrelsens 5.500 användare och Grästorps 35 användare visar att SmartDocuments är flexibelt och tillämpbart på såväl stora som små organisationer.

SmartDocuments är ett dynamiskt och snabbväxande programvaruföretag, med aktiviteter i såväl Europa som USA. Vårt mål är att leverera ett tydligt sätt för organisationer att skapa, förbättra, distribuera och arkivera deras ostrukturerade innehåll. För att realisera detta har vi utvecklat en unik, flexibel och framtidsäker programvarulösning: SmartDocuments.Tillsammans med valfria moduler, plug-ins och avancerade integrationer, erbjuder vi en komplett lösning för våra kunders behov av dokumentproduktion samt hantering av innehåll, dokumentmallar och grafisk profil. Över 200.000 människor fördelade över 200 organisationer arbetar dagligen med SmartDocuments.