SmartDocuments Nordic AB

SmartDocuments testas av fyra svenska kommuner

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 15:38 CEST

Fyra svenska kommuner har påbörjat, eller kommer inom kort under hösten att påbörja, en utvärdering av SmartDocuments, systemet för dokumentproduktion och mallhantering. Med ett köp av SmartDocuments vill kommunerna uppnå följande:

• snabbt skapa dokument med ett fastställt och enhetligt utseende samt ett enhetligt språk;
  • stärka varumärket utåt mot medborgare, organisationer och företag inom kommunen genom en professionell och enhetlig skriftlig kommunikation;
  • spara tid genom att automatisera processen för att skapa dessa dokument samtidigt som kvaliteten höjs.

SmartDocuments är ett dynamiskt och snabbväxande mjukvaruföretag, med aktiviteter i såväl Europa och Ukraina som USA. Vårt mål är att leverera ett tydligt sätt för organisationer att skapa, förbättra, distribuera och arkivera deras ostrukturerade innehåll. För att realisera detta har vi utvecklat en unik, flexibel och framtidsäker mjukvarulösning: SmartDocuments.Tillsammans med valfria moduler, plug-ins och avancerade integrationer, erbjuder vi en komplett lösning för våra kunders behov av dokumentproduktion samt hantering av innehåll, dokumentmallar och grafisk profil. Över 200.000 människor fördelade över 200 organisationer arbetar dagligen med SmartDocuments.