smarter

Smarter presenterar tre nya produkter för det uppkopplade köket

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2016 08:46 CET

5 januari 2016 – Brittiska techbolaget Smarter som utvecklat den uppkopplade kaffebryggaren Smarter Coffee har uppfunnit nya genialiska lösningar för att göra kök smartare. Smarter lanserar på CES tre nya uppkopplade lösningar för hemmet utvecklade för att fungera som ögon och öron i köket och skapa en brygga mellan det traditionella och smarta köket.

Smarter Fridge Cam (kylskåps-webcam)

Smarter Fridge Cam gör vilket kylskåp som helst uppkopplat och hjälper användare slippa slänga mat, hjälpa dem spara pengar och bli mer effektiva. Webbkameran placeras i kylskåpet med ett sugproppsfäste, tar bilder av innehållet i kylskåpet som sedan visas via Smarters App.

Smarter Mats (smart underlägg)

Den smarta mattan, Smarter Mat, är ultratunn och flexibel och kan placeras i köksskåp eller i kylskåpet och ger användaren information i realtid om vad som finns i köket. Smarters app ger information om vilka varor som håller på att ta slut och behöver fyllas på när användaren passerar favoritaffären. Baserat på hur mycket som finns av en viss produkt kan appen dessutom ge förslag på vad du kan laga och skapa en köplista där de varor som behöver fyllas på redan är listade.

Smarter Detect

Smarter Detect fästs trådlöst på väggen i hemmet och förvandlar de elektriska apparaterna du redan har till uppkopplade enheter och ger dig ett smart kök på ett kostnadseffektivt sätt. Enheten lär sig av omgivningen så att den, när ugnen nått rätt temperatur, torktumlaren är klar eller kylskåpsdörren lämnats på glänt, skickar ett meddelande till en smartphone. Smarter Detect är utvecklad för att spara tid genom att ge användare möjlighet att göra flera saker samtidigt hemma, utan att riskera glömma bort viktiga uppgifter.

Tillgång och pris

Kan användas med iOS och Android-enheter. Den nya produktlinjen kommer att börja säljas sommaren 2016. Smarters existerande smarta lösningar finns att köpa i Sverige hos Coolstuff och Teknikmagasinet.

Pris meddelas senare.

Om Smarter

Brittiska Smarter har en målsättning, att erbjuda innovativa lösningar för ett uppkopplat liv. Förra året lanserade Smarter vattenkokaren iKettle och Smarter Coffee, den första wifiuppkopplade kaffebryggaren. Smarter vill revolutionera vårt sätt att leva och är fokuserade på att utveckla produkter som är stilrena, praktiska och användbara.

För ytterligare information kontakta:

JustPR

Helena Liden