E-avtalet

SmartGuy väljer E-avtalets köpvillkor

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2013 13:01 CET

Smartguy, en av nordens ledande e-handelsföretag satsar på kundvänliga villkor och inleder nu ett samarbete med den nylanserade tjänsten E-avtalet.

Det är givetvis oerhört glädjande att en så stor och professionell aktör som Smartguy väljer att arbeta med oss säger Johan Frykendahl som står bakom E-avtalet. Vi rådfrågade Sïmon Saneback [nytillträdd VD för Smartguy Sverige] tidigt under utvecklingsarbetet och har fått många god råd och tips som förbättrat tjänsten. Jag och Sïmon har haft en god relation sedan flera år så det var ett naturligt steg att diskutera ett samarbete förklarar Johan.

Kollektiv nytta

Enligt Johan medför E-avtalets plattform ett nytt effektivare sätt för e-handelsföretag att dela på goda erfarenheter när det gäller utformning av villkor. I och med att fler och fler e-handelsföretag använder E-avtalet som grund för sina villkor får vi möjlighet att hela tiden förbättra villkoren baserat på de anslutna e-handlarnas kollektiva erfarenheter. Genom att använda en gemensam plattform och struktur kan alla de anslutna e-handlarna ta del av de kollektiva erfarenheterna på ett smidigt och enkelt sätt.

Olika versioner men standardiserad struktur

E-avtalet köpvillkor utgår ifrån en standardiserad struktur, men själva texten eller innehållet i villkoren kommer variera mellan olika e-handlare beroende på vilka inställningar som finns bakom. Vår uppgift är att utvecklar strukturen och hålla den uppdaterad över tid säger Johan Frykendahl avslutningsvis.

Vi ser fram emot ett givande samarbete med SmartGuy och hälsar dem välkomna som ny kund.

För ytterligare information, kontakta:

Johan Frykendahl, VD, Advice Online Europe AB

www.eavtalet.com/se

Om E-avtalet

E-avtalet är en modern webbtjänst som riktar sig till e-handelsföretag, tjänsten används för att skapa, uppdatera och bevaka köpvillkor över tid. E-avtalet deltog i finalen som en av de utvalda affärsidéerna i ”Tillväxtjakten” som anordnades av betalningsleverantören Klarna våren 2012.

Initiativtagare till E-avtalet är Johan Frykendahl som tidigare bland annat utvecklat trygghetsmärkningen Trygg e-handel tillsammans med Svensk Distanshandel. E-avtalet tillhandahålls av Advice Online Europe AB är ett privatägt svenskt företag vars affärsidé är att tillhandahålla innovativa lösningar som förenklar och effektiviserar för företag inom webb & e-handel.