Mikz (Danir Marketing)

Smartphones driver utvecklingen mot precisions-marknadsföring

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 10:22 CEST

Bättre precision i kampanjerna, mer effektiv mätning och relevanta budskap. Så lyder receptet för att nå ut i konsumenternas smartphone 2012. Mikz heter den nya tjänsten som bland annat har entreprenören Dan Olofsson som ägare.

En stor del av framtidens marknadsföring ligger i smartphones. Det inser allt fler. Den nya mobila marknadsföringstjänsten Mikz vill nu ge reklamköparna en komplett lösning som innebär större precision och bättre paketering. Allt annat är slöseri med annonsörernas pengar, menar Christer Björk, VD på Danir Marketing och en av huvudpersonerna bakom Mikz, företaget som vill förändra hur vi bedriver mobilmarknadsföring.

– Med Mikz förlänger företagen sin marknadsföring och sina lojalitetsprogram ut i mobilen. Mottagaren väljer själv vem som får skicka budskapen. Annonsören å sin sida betalar bara för resultatet, förklarar han.

Mikz blir ett färdigt mobilt fönster i konsumentens mobil utan att annonsören behöver bygga en egen app. Lösningen har dessutom stöd för ytterligare funktioner som mobila presentkort och rabattkuponger, men också QR-koder och geopositionering. Mikz gör det också enkelt för användaren att dela med sig av bra erbjudanden på Facebook och Twitter.

– Långsiktiga relationer skapar bättre affärer och Mikz är här för att stanna, säger Christer Björk.

Malin Sjöman, Marknadschef Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 733 18 59 90
E-mail: malin@mikz.com
Christer Björk, VD Mikz/Danir Marketing, Tel: +46 70 638 16 01
E-mail: christer@mikz.com

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Du hittar Mikz på www.mikz.com samt på Facebook och Twitter @mikzclub

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.