SweDeltaco

Smidig och kraftfull NAS-enhet från ASUSTOR

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 16:30 CEST

Med denna NAS och övriga NAS från ASUSTORS nya serie har du möjlighet att installera en mängd program via NAS:ens egna gränssnitt. Populära program som Plex Media Server, iTunes Server och Dropbox är bara några av den mängd applikationer som finns till serien och som smidigt kan laddas hem via ett app-center.

Till enheten finns även Boxee media player, som går att styra med hjälp av en mobilapp, dator eller mus och tangentbord direkt till enheten. Alla modeller har dessutom inbyggd HD media player och HDMI-utgång.

ASUSTOR har en cloud connect-teknik som gör att du kan komma åt data från din NAS-enhet från nästan var som helst. Friheten gör att du kan koppla upp dig mot en mängd olika enheter i hemmet. Du kan dessutom spara dyrbara kronor med denna enhet. Den drar nämligen överlag mindre ström än andra NAS och är världens första med system sleep mode, vilket innebär att enheten drar extremt lite ström när den inte går på högvarv. AS-608T har en inbyggd nätdel på 250W.

AS-608T fungerar även som NVR för upp till 4 nätverkskameror, bland annat de kameror från Zavio som vi på SweDeltaco tillhandahåller. Den stöder upp till åtta stycken 2,5” eller 3,5” SATA-hårddiskar och stöder operativsystem som Windows Vista, 7 och 8, Mac OS X 10.6 och uppåt samt UNIX, Linux och BSD. Enheten innehåller 1GB RAM-minne med möjlighet att uppgradera till 3GB. Enheten har inte mindre än 5 flexibla tvåvägsbackupmöjligheter och hjälper dig ta backup på dina datorer och dessutom kan låta en annan ASUSTOR-enhet ta backup.

Funktionerna är som en riktig gott och blandatpåse, eller vad sägs om brandväggsskydd, belastningsutjämning, VLAN-stöd, E-postavisering, iTunes-server, UPnP Media Server, molnsäkerhetskopiering

AS-608T från ASUSTOR distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

About ASUSTOR
Founded in 2011, ASUSTOR Inc. is a leading innovator and provider of private cloud storage (network attached storage) and video surveillance (network video recorder) solutions. They are
devoted to providing the world with unparalleled user experiences and the most complete set of network storage solutions possible.
Om SweDeltaco
SweDeltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. SweDeltaco har 80 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Företaget ägs av Deltaco AB som är listat på First North under kortnamnet DELT. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.