Rough Rocker Production

SMOKIE, SWEET & SLADE på Skansen/Solidenscenen den 5 augusti 2016

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2016 11:47 CEST

Med en bejublad show som turnerat i Sverige de senaste somrarna besöker nu de legendariska banden Smokie, Sweet och Slade Sverige på nytt. På Sollidenscenen på Skansen den 5 augusti är det Stockholms tur att uppleva en högklassig helkväll med mängder av HITS som ”The Ballroom Blitz”, ”Cum on feel the noise” och ”Living next door to Alice”. Låtar som gav banden den ikonstatus som de fortfarande förvaltar med precision och spelglädje på högsta nivå.

Efter att ha spelat i Göteborg, Borgholm och Helsingborg med flera platser är det nu dags för Stockholm att gästas av dessa tre legendariska band som med mängder av hits skapat den ikonstatus som rockhistorien givit dem.

De som har besökt konserterna som hållits tidigare somrar kan intyga att denna kväll kommer att bli någoting utöver det vanliga. Det är ingen slump att banden fortfarande levererar sin musik för utsålda arenor runt om i Europa. Låtarna är tidlös klassisk rock och pop som ständigt hittar nya fans och trollbinder de som en gång träffats av den magiska energin.

På Sollidenscenen på Skansen den 5 augusti ges en helkväll med mängder av hits som radas upp på löpande band med en energi och pondus som smittar av sig i ett fantastiskt sommarkvällsparty. Detta på Stockholms bästa utomhusscen, Sollidenscenen på Skansen.

PS! Vid intresse av telefonintervju med Andy Scott/Sweet, Dave Hill/Slade och Terry Uttley/Smokie kontakta Rough Rocker Production AB.

BILJETTER:

Rough Rocker Production- artist support & services