MaskinExpo Sweden AB

SMP lanserar egenutvecklad gripskopa

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 21:33 CEST

Hos SMP fortsätter utvecklingen av utrustning som gör grävningen mera mångsidig och produktiv. Gripskopan GRS är ett genomprofessionelt kombinationsredskap, med griparmar som klarar diametrar upp till 550 millimeter. Sverigepremiären blir på MaskinExpo, den 23–25 maj.

SMP Parts har använt sin långa erfarenhet av skoptillverkning i utveckling och konstruktion av den nya gripskopan. Det är den första renodlade gripskopan i företagets historia. Gripen öppnar möjligheter inom en rad områden. Sättning av kantstenar, rörläggning, stolpresning och hålla fast stammen vid trädfällning är några exempel.

Gripskopan är fullt ut kompatibel med SMP:s snabbkopplingssystem kallat f.o.c. – fast oil connection.

För mer information, kontakta:
Hans Hanses, vd
SMP Parts
Tel: 070–550 08 62
hans.hanses@smpparts.com
www.smpparts.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se