Lånakuten

Smslån godkända av Finansinspektionen

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 12:51 CEST

Smslån och snabblån - Vilka kan man lita på?Det myllrar av små lån på svenska marknaden, vilka lockar folk att låna med betalningsanmärkningar och liten inkomst.  Det är lätt att hamna i en skuldfälla med betalningsanmärkningar som följd. Ibland har nöden ingen lag. Kanske lönen inte räcker till hyran eller en oväntad utgift dyker upp. I ett sådant läge kan ett så kallat smslån vara räddningen, som en tillfällig lösning.Om man som sista utväg måste ansöka om ett snabblån gäller det att veta att lånet ska återbetalas inom 30-90 dagar och att man inte lånar hos flera långivare så att skuldbördan blir för stor. Lånakuten har sammanställt information alla "ärliga" smslån och snabblån där man snabbt och enkelt kan få en överskådlig bild över ränta och kostnader för alla lån.'Bakom samtliga lån ligger långivare med registrerade bolag vilka följer Finansinspektionens regler för utlåningsverksamhet. Mer om smslån och snabblån hos Lånakuten

Lånakuten är en informationssajt för smslån, snabblån, blancolån och kreditkort där du snabbt och enkelt med en överskådlig blick få en jämförelse av de aktuella lån som finns på svenska marknaden.