Eurosafe Security Solutions AB

SMYGPREMIÄR FÖR AXIS NYA MOBILA PLATTFORM FÖR TRANSPORTFORDON PÅ SKYDD2010!

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 00:48 CEST

Säkerhetsleverantören Eurosafe Sweden AB och InSupport Nätverksvideo startar samarbete och lanserar ny plattform för mobil övervakning av rörliga objekt och transportfordon. Företagens expertområden kompletterar varandra vilket gör att vi gemensamt kan erbjuda nyckelfärdiga och kompletta kamera- och säkerhetslösningar för transport och mobila objekt.

Tillsammans kommer företagen bland annat att leverera och integrera Axis nya mobila plattform för segmentet Transportation. Intresset och efterfrågan på mobil videoövervakning har ökat kraftigt senaste åren. Tack vare Axis nya mobila plattform kan företagen leverera en komplett integrerad lösning med fokus på hög bildkvalitet och produkter anpassade för fordonsmiljö i vårt nordiska klimat.

På SKYDD2010 har vi smygpremiär av Axis nya mobila plattform, framtaget för transport, buss, tåg och värdetransporter. Välkommen till Multicoms monter A09:10 där vi visar exempel på säker fjärrövervakning av rörliga objekt via Multicoms nät.

Eurosafe Sweden AB är Skandinaviens ledande leverantör av säkerhetsfordon, utrustning och ballistiskt skydd för säkra transporter. Företagets kärnverksamhet är tillverkning av kundanpassade nyckelfärdiga säkerhetsfordon för säkra transporter, värdetransport, godstransporter.
Björn Mannering, bjorn.mannering@eurosafe.se
www.eurosafe.se

Insupport Nätverksvideo är ett företag i Viewcom-koncernen med tre affärsområden; Övervakning och trygghetscenter ”kameracentral”, Visuell Kundanalys och Videomedicin. Insupport möter de flesta kundbehoven med nya kreativa lösningar som är världsledande. Vi arbetar med flera forskningsprojekt inom bla. 3D området och har flera sökta patent.
Fredrik Westin, fredrik.westin@insupport.se
www.insupport.se