Patroner.se

Snabbare leveranser inom e-handel

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 10:19 CEST

Trenden är tydlig, kunderna vill ha snabbare leveranser och det har blivit ett viktigt konkurrensmedel för butikerna. En av Sveriges äldsta e-handlare, Patroner.se som säljer skrivartillbehör som bläckpatroner och toner, har även tidigare legat i framkant av denna utveckling och tar nu ytterligare steg, VD Ola Gustafsson:
”Vi var mig veterligt först i Sverige när vi för 12 år sedan började skicka på söndagar så att det som kunderna beställt på helgen levererades i deras brevlåda på måndagen. Där var vi väldigt tidigt ute och har faktiskt inte fått särskilt många efterföljare. Nu förbättrar vi snabbheten ytterligare på vardagar då kunden kan beställa ända till kl 18 och ha varorna i brevlådan vardagen efter, tidigare var stopptiden kl 15.”

Patroner.se har sålt skrivartillbehör på internet sen 1996 och har många trogna kunder som nu lättare kan beställa sina produkter. Företaget säljer allt från bläckpatroner, toner och fotopapper till kablar och skrivare. Företaget är belägget i Kalmar och säljer även via sin lagerbutik på Svensknabben.  Patroner.se vänder sig både till konsumenter och företag och uppskattas av många proffsanvändare för sin expertis, men uppskattas även för sin kunniga support via telefon och e-post.