ProspectEye

Snabbväxande Malmöbolag växlar upp i nya lokaler med fler medarbetare och nya kunder

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 08:18 CEST

ProspectEye har dubblerat sin omsättning tre år på rad med god lönsamhet genom att leverera ett egenutvecklat Lead Management-verktyg som hjälper företag att kartlägga sin marknad tillsammans med en lösning som förmedlar kvalitativa och aktuella leads. Verksamheten växer snabbt samt stabilt och flyttar därför nu in i nya större lokaler på Davidhallstorg i centrala Malmö. Flera rekryteringar har redan genomförts och ytterligare åtta-tio stycken personer kommer att anställas under det kommande året och då främst på säljsidan.

-  ProspectEye grundades baserat på frustration av studier som visar på att ca 80 % av alla marknadssatsningar inte når säljkåren. Med rötter från CRM- och epostbranschen utvecklades bolaget snabbt och på två år var systemet redo för att nå sina första kunder. Idag är vi marknadsledande i Sverige, och branschen växer rekordsnabbt i USA samt Europa. För att vi ska kunna möta det stora intresset från marknaden expanderar vi nu snabbt så att vi kan fortsätta leverera exceptionell service till såväl befintliga som nya kunder. Vi är ofta även ute och utbildar marknaden i hur det ska agera för att lyckas med sina implementeringar, vilket också kräver nya resurser. Det berättar Mathias Thulin, VD på ProspectEye.

Lead Management handlar om processen att effektivt hantera, sortera och kvalificera leads för att på bästa sätt skapa goda förutsättningar åt säljarna, som sedan konverterar dem till affärer. Inom B2B börjar över hälften av alla köpprocesser med ett besök på webbplatsen och 9 av 10 har besökt säljarens webbplats innan köpet genomförs. Genom att sortera besöken som görs på webbplatser baserat på relation, beteende och företagsinformation kan ProspectEye skapa effektiva flöden med signaler till säljkåren.

Marketing Automation handlar om att identifiera leads och skapa information om besökarens beteende och intresse för att sedan kommunicera relevant information. Ofta gäller det att utgå från kundens köpprocess istället för att utgå från företagets säljprocess. Ett smart sätt att kunna hantera och agera på rätt kunder vid rätt tidpunkt.

Exempel på befintliga kunder: Canon, Tre, Intrum Justitia, Samhall, Dreamwork, Bambuser, Ystad Saltsjöbad, UC, Visma, Wihlborgs, Collector, Apsis, New Wave m fl.

Exempel på nya kunder är: Exaktaprinting, Euromaster, Geab The Phone House m fl.

För mer information:

Mathias Thulin

VD & Grundare ProspectEye AB, 0708 - 714 174

mathias.thulin@prospecteye.com   http://www.prospecteye.com/

Ny adress: Jörgen Ankersgatan 12, 214 45 Malmö

ProspectEye är ett snabbväxande och entreprenörsdrivet bolag med en marknadsledande position i Sverige inom Lead Management och Marketing Automation. ProspectEye hjälper företag att finna nya kunder och fler affärer genom en egenutvecklad lösning som levererar kvalitativa leads. Tjänsten har redan blivit ett självklart komplement till epostmarknadsföring och vanliga CRM-system för över 1300 användare. Bolaget grundades av Jonas Blanck och Mathias Thulin 2007 och verksamheten har sitt säte i Malmö med sälj- och utvecklingskontor i respektive Stockholm och Hongkong.