Good Solutions Sweden AB

Snabbväxande programvaruföretaget Good Solutions fortsätter expandera

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2016 14:14 CEST

Göteborgsbaserade Good Solutions ökade under 2015 sin omsättning med nästan 50 procent. Företaget har utvecklat en programvara och molntjänst som hjälper industriföretag att öka sin produktionseffektivitet och konkurrenskraft.

Nyligen ingick Good Solutions ett samarbetsavtal med en partner i Sydostasien för att öka den lokala närvaron i länder som Kina, Malaysia, Taiwan och Singapore. Det handlar både om att serva befintliga kunder med fabriker i området och att snabba upp den lokala nykundsförsäljningen.

Även i år fortsätter tillväxten för Good Solutions. Första delen av 2016 har orderingången ökat med omkring 30 procent jämfört med samma period förra året.

Good Solutions tillväxt har uppmärksammats av bland andra Deloitte som tilldelat företaget sin Tech Fast 50-utnämning.

Industriföretagens utmaningar är många – den globala konkurrenssituationen, allt snabbare förändring i efterfrågan, kortare serier och fler varianter.

Good Solutions lösningar passar företag som förstår Lean production och jobbar strukturerat med styrning och förbättringar. Det är både större och mindre industriföretag i de flesta olika branscher.

Framgången för Good Solutions kommer från att kunderna ser att det enklaste sättet att arbeta både hållbart och resurseffektivt är att optimera och öka utnyttjandet av den befintliga maskinparken.

Good Solutions molntjänst RS Production erbjuder snabbare reaktioner och faktabaserade beslutsunderlag. Det innebär information på TV-skärmar, pekskärmar, mobiler, e-post, SMS och automatiska utskrifter. Resultatet blir ett effektivare utnyttjande av både maskinresurser och arbetskraft samtidigt som man förbrukar mindre material och energi för att producera samma mängd produkter.

Just nu går det en våg av digitalisering över världen. Molntjänsten RS Production innebär digitalisering av produktionsuppföljning och är en lösning som passar väl in inom ramen för Industri 4.0 och smarta fabriker.

Utmaningarna är de samma för tillverkningsindustrin över hela världen. Majoriteten av Good Solutions installationer finns fortfarande i Sverige men mer än hälften av de nya kunderna finns internationellt.

Good Solutions lösningar har bevisat sin globala potential och man har idag kunder och användare på fyra kontinenter.

Good Solutions är ett snabbväxande programvaruföretag med lösningar för Modern Produktionsuppföljning. Lösningarna vi erbjuder bygger på egna plattformen och produkten RS Production med tillhörande tjänster. Bolagets vision är ”Improve the world of manufacturing management” och vi hjälper tillverkande industriföretag att använda sin tid bättre. Både maskintid och personalens egen arbetstid. Det ökar deras konkurrenskraft.