Atenzia Records

Snakebite & The Wild Angels släpper cd 26 Februari Keep on Rockin'

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 13:45 CET

Värmländska Snakebite är kända för att lira Högoktanig rock'n'roll med ett jäkla sväng twist av "teddy boy-scenen" och på nya skivan "Keep On Rockin'" är de bättre än någonsin!

Den här skivan är dock lite speciell då de bjöd in ett av sina favoritband The Wild Angels från England till plattan. Något som slutade med att de båda banden dela på plattan och spelade in sex låtar var!

The Wild Angels är ett legendarisk brittiskt Rockabilly-band som bildades 1967 och hade hits med låtarna Greased Lightning och inte minst Buddy Hollys gamla dänga I Fought The Law som de fick en riktig hit med och som även senare The Clash fick en världshit med.

När Snakebite-grabbarna ringde och frågade om de ville "dela platta" med dom och de fick chansen att släppa 6 nya låtar var det inget snack.

Så varsågoda - en skiva med två tunga band. Ett av de populäraste banden ute på den svenska rock'n'roll- och rockabillyscenen Snakebite och brittiska The Wild Angels.

Lyssna på klipp från skivan här

Snakebite hemsida

För mer info eller kontaktuppgifter till Snakebite kontakta Atenzia Records, anneli.ylinen@ginza.se tele: 0512 29959

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto.Vi startade våren 2011 och vi har släpps över 100 album varav över 40 hamnat på den svenska topplistan och ett tjugotal av dessa på topp 20. Vi har ett flertal grammisnomineringar. Vi har vunnit Manifestpriset två år i följd och vi fick juryns specialpris på Guldklavengalan 2013. En gala där våra band varit nominerade och vunnit många priser. Atenzia Records ligger mitt i Västergötland i Fåglum (5 km från Nossebro).

Atenzia Records Facebook