FashionWORK

Snart börjar Borås modedagar

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 11:52 CEST

FashionDAYS närmar sig och som vanligt blir det fullspäckade dagar den 25:e till 27:e oktober runt om i hela Borås. Under torsdagen den 25:e är det bland annat vernissage för konstutställningen Pappersverk på Brygghuset där tre illustratörer ställer ut inspirerande verk utifrån deras egna unika stilar och tekniker. Dagen fortsätter sedan med Show Up Fashion Award, där oetablerade designers och nystartade modeföretag tävlar om den prestigefyllda titeln och möjligheten att producera och sälja sitt tävlingsbidrag hos Nelly.com.

En annat stort evenemang är fredagens lunch-event, FashionDAYS Konferensen, som riktar sig mot branschen och har ett fokus på hållbar utveckling. Här blir det högt tempo med en modevisning som ackompanjeras av flertalet föreläsare som ger sin bild på ett hållbart mode. Med allt ifrån Gina Tricots hållbarhetschef Marcus Bergman och Minna Engström Heino från skomärket Minna Heino till Zandra Jönsson på CSR Västsverige och trendanalytikern Cay Bond blir detta ett tillfälle som väcker diskussioner och berör många olika frågeställningar.

FashionDAYS Scenen, som riktar sig mot en bredare målgrupp börjar på fredag eftermiddag och innehåller flertalet inspirerande och färgstarka modevisningar, presentation av sommarens modekollo och mycket mer. På Fashiondays.nu finns möjlighet att köpa biljetter till både FashionDAYS Konferensen och FashionDAYS Scenen.

Den 25:e-27:e oktober kommer det hända saker i hela stan, bland annat kommer Nordisk designskola ha öppet hus och pop-up-butiken FashionSTORE, med unga och oetablerade designers, kommer vara öppen under hela FashionDAYS. Ett urval av de övriga medverkande är Ciluette spa, Bloom, Auto 7h, N.Y, Helens Beautycenter med flera och imorgon, då webb och app uppdateras, kommer fler medverkande offentliggöras. Därefter kommer det läggas till nya aktiviteter och medverkande varje dag och schemat kommer vara fullständigt då FashionDAYS 2012 drar igång. Den 24:e oktober ges FashionDAYS-magasinet ut tillsammans med Borås Tidning och i det hittar du inspirerande läsning och reportage.

Du kan läsa mer på www.fashiondays.nu eller i appen som uppdateras imorgon. Kom även ihåg att anmäla dig som vip.

För högupplösta bilder och mer information, gå in på www.fashiondays.nu.

Sebastian Kjersén
Projektledare och Kreativt ansvarig, FashionDAYS