Improvera AB

Snart startar andra omgången av efterfrågad VD-utbildning i Växjö

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2016 16:05 CET

Den 19:e januari 2016 är det dags för 10 nya VD:ar att utvecklas i sin yrkesroll via utbildningen VD-Kompetens. Sammanlagt består utbildningen av sju kursdagar spridda med cirka tre veckors mellanrum för att skapa flexibilitet och ge möjlighet till reflektion. Utbildningen behandlar 10 områden som är viktiga att ha kunskap inom som VD och undervisningen besår av teorigenomgång från erfarna experter, gruppövningar, diskussioner samt genomgång av praktiska verktyg. Eftersom VD-Kompetens hålls i Växjö är den lättillgänglig för VD:ar i hela södra Sverige som tidigare har haft en avsaknad av den här typen av utbildning.

De områden som VD-utbildningen innefattar är: VD och styrelsen, affärsplanering och strategi, hållbarhet och CSR, ledarskap och strategisk HR, varumärke och kommunikation, marknadsföring och försäljning, kundfokus och effektivitet genom Lean, ekonomisk styrning för resultat, inköpsstrategier samt förändringsledning. Avslutningsvis skrivs en tentamen som vid godkänt ger ett certifikat som intygar att deltagaren har VD-Kompetens.

Första omgången av VD-Kompetens startade på Teleborgs slott i Växjö i september 2015 med sammanlagt 11 deltagare från Kronoberg, Kalmar, Jönköping och Skåne län. Närmaste kursstart är den 19:e januari 2016 och därefter planeras en ny omgång starta under hösten 2016.

Läs mer på

www.improvera.se/VD-utbildning.html

Kontaktpersoner:

I första hand

Improveras VD: Charlotte Heliosson 0470-794 630, charlotte@improvera.se

eller

VD-Kompetens projektledare: Christina Lindberg 0703-128 700, christina@improvera.se

i andra hand

Improveras marknadsassistent: Linda Ellingsen 0470-794 631, linda@improvera.se

Improvera är ett konsultbolag i Växjö som sedan 1995 har utvecklat företag, personer och organisationer inom tre verksamhetsområden:

• Styrelse – Improvera är verksamhetsledare för StyrelseAkademien Sydost vilka bland annat erbjuder utbildningar, förmedlingar, medlemskap och nätverksträffar i Kronobergs län, Kalmar län och Blekinge län.
  • Ledning – Improvera erbjuder utbildningen VD-Kompetens och konsulttjänster inom Strategi och Verksamhetsstyrning, Ekonomichefscoach och Ekonomichef att hyra samt Kvalitets- och produktionsstyrning med möjlighet till certifiering och revidering av ISO9001 och ISO14001.
  • Marknad – Improvera är agentur för UC AB och säljer företagsdatabasen UC Selekt som bland annat erbjuder näringslivsrapporter, e-postlistor, adressfiler B2B och B2C samt kreditupplysningar.