Nordiska Listan AB

SnickareListan.se gör det lätt för Er att hitta rätt snickare!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 14:19 CET

SnickareListan.se är en del av Nordiska Listan AB vilken är en tjänsteförmedlingssajt som nu finns inom 25 branscher. Med några enkla knapptryckningar kan du som privatperson, eller ett företag, skapa en offertförfrågan för att senare få direkt kontakt med de företag, på den ort hon bor, som kan hjälpa henne med tjänsten.

SnickareListan.se sattes i funktion i juni 2010 och har sedan dess hjälpt tusentals privatpersoner att hitta rätt snickare just för dem. Via SnickareListan.se's breda företagsregister kan gästerna på sajten snabbt få en överblick på vilka företag som agerar i deras närområde, för att antingen själv kontakta företagen, eller lämna en offertförfrågan och i sin tur bli kontaktad av de intresserade företagen.

Listan.se hade under 2010 över 7 miljoner besökare varav över 3 miljoner unika besökare. Under 2011 kan vi redan se att denna siffra stiger och nya toppresultat förväntas. Redan under januari månad har både besökarantalet och antalet offertförfrågningar per vecka stabilt ökat med över 50% gentemot föregående år. Listan.se är redan ledande inom tjänsteförmedling inom städ- och flyttjänster och har som mål att under 2011 bli detta i även andra branscher. Med marknadens lägsta priser för de anslutna företagen, med goda långsiktiga relationer och med ett brett företagsregister förväntas Listan.se att ytterligare växa in i det nya året.

Vad som gör Listan.se så framgångsrikt är att kundkontakten alltid baseras utifrån privatpersonens eller i sin tur företagets behov. Privatpersonen gör en offertförfrågan med sina önskemål, budget och behov - och kontaktas sedan av de företag som just kan leva upp till dessa förväntningar. Företag som är anslutna får i sin tur kontakt med de kunder som söker precis det de kan erbjuda. Företagen kan välja mellan att antingen endast kostandsfritt registrera sig, och lägga upp en profil, på Listan.se och därigenom få sökoptimering på nätet eller att etablera ett samarbete med Listan.se och då få tillgång till offertförfrågningar från en av Sveriges främsta tjänsteförmedlare till marknadens lägsta priser.

För mer information, vänligen kontakta:
Henric Löfström, VD, Nordiska Listan AB
Epost: henric@listan.se
Webb: www.listan.se

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan (www.maklarlistan.se), FlyttListan (www.flyttlistan.se) och StädListan(www.stadlistan.se). Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 70 - 200 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2010 hade vi 7 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 480 MSEK.