Residensportalen AB

Snittpriser för andrahandshyror i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 16:19 CET

Residensportalen rapporterar snittpriser på hyresnivåer på privatägda bostäder under 2015 i Stockholms innerstad. Snittpriserna är en median av alla förmedlade lägenheter i innerstan av Residensportalen under 2015.

2 rum och kök: 14.437 kr/månad

3 rum och kök: 21.158 kr/månad

4 rum och kök: 24.500 kr/månad

5 rum och kök: 28.500 kr/månad

78% av förmedlingarna var till företag som sökte boenden till sina anställda.

Medianpriserna är i linje med de hyresnivåer som företagen ger sina anställda i budgets när de hjälper anställda att hyra ett boende.

Residensportalen har sedan 2003, organisationsnummer 556652-6074, arbetat som en etisk och trygg hyresförmedlare av företagsbostäder och privatbostäder i andra hand. Vi erbjuder en marknadsplats för hyresvärdar och bostadssökande av alla kategorier i hela Sverige.

Vår målsättning är att sammanföra marknadens mest seriösa hyresvärdar och bostadssökande och skapa bästa möjliga uthyrning för andrahandsuthyrningar. Vi erbjuder en transparant modell där användare kan köpa de tjänster som de önskar. Det sker inga påslag på hyror eller annan bakvänd affärsmodell. Det finns inga köer för att visa eller se objekt utan uthyrare och sökande bestämmer själva över sin hyresförmedling.