Revolution Kommunikation

Snökaos eller lokaliseringsknas?

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 11:07 CET

SJ, Banverket, Regeringen och Kung Bore har alla fått bära ett tungt lass under den senaste tidens extrema vädersituation. Många arbetspendlare har drabbats och såväl de samhällsekonomiska förlusterna som de individuella förlusterna av arbetstid, tålamod och fritid är stora.

Även om det är fel på tekniken, underhållet, utbyggnaden och framförhållningen samt samarbetet hos involverade parter finns det ett större problem. Alldeles för många arbetar på fel ort.
Svenskarna åker om varandra på spåren mot samma typ av jobb fast i en annan stad. Nu ska det
bli ändring på det.

Kommunikationsbyrån Revolution och produktionsbyrån Printworks lanserar idag en tjänst för att göra det möjligt för arbetspendlare att hitta en karriärmatchad person som arbetspendlar åt andra hållet på samma sträcka.

- Stressmomentet och osäkerheten som pendlare utsätts för dagligen är den främsta orsaken till att vi idag lanserar Swap a Job på www.s-j.se. Då övriga försök till insatser för att lösa problemet inte verkar ha fungerat har vi valt att se problemet från ett annat håll. Vi erbjuder en enkel gratistjänst som förhoppningsvis kan hjälpa någon där ute i kaoset att få en normal vardag, säger Jonas Wallin på Revolution Kommunikation.

- Kan man inte förflytta snön från pendlarna, får man förflytta pendlarna från snön.

Pressansvarig Swap a Job: 08 410 960 40

Revolution Kommunikation är en strategisk kommunikationsbyrå som arbetar med varumärkes-utveckling, kommunikationsrådgivning samt idé och konceptutveckling för större kunder i Sverige. Produktionsbyrån Printworks erbjuder företag och organisationer grafisk formgivning, trycksaksproduktion och lösningar inom informationslogistik. Båda företagen har sina säten i Västerås, men arbetar med kunder runt om i Sverige och är flitiga tågresenärer när vädret tillåter.

Läs mer på www.s-j.se, www.revolutionkommunikation.se och www.printworks.se