Vänsterpartiet Malmö

Snooza inte bort din röst!

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 14:09 CEST

Imorgon kl 13.15 kommer 50 väckarklockor börja pipa runt om på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Klockringningen är en väckningskampanj från Vänsterpartiet Malmö för att få folk till valurnorna. 2006 var det mer än var femte röstberättigad som inte använde sin rätt att gå och rösta.

-       Det är aldrig de som redan har mycket inflytande och resurser som struntar i att rösta. Men på valdagen är allas röster lika mycket värda. Att inte gå att rösta är som att ge bort sin röst till de som redan i vanliga fall har mest att säga till om, säger Vilmer Andersen (v) överst på regionlistan

-       I årets val är det extra viktigt att alla som är antirasister och humanister verkligen tar sig till vallokalerna för att tränga bort de grumliga krafterna i parlamenten. Alla behövs, din röst är avgörande, säger Marianne Berg (v) överst på riksdagslistan

-       Valet på söndag handlar om ditt liv och om vem som har makten. Alla krafter behöver mobiliseras för att vi ska få ett bättre och rättvisare samhälle. Rösta på Vänsterpartiet för välfärden, jobben och klimatets skull, säger Hanna Thomé (v) överst på kommunlistan

Vilmer Andersen 0705- 85 22 24