Snow Software

Snow Software anställer Nordisk partneransvarig och vänder samtidigt upp/ner på kanalen.

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 09:05 CEST

Snow Software har anställt Johan Rodén som Nordic Partner Manager. Johan har arbetat 18 år på Microsoft i olika roller och har de senaste 10 åren arbetet med Microsofts licensprogram samt Microsofts anti-piratverksamhet.

Snow Software har alltid haft ett genuint fokus på kanalen och Johan Rodéns uppgift blir att driva och utveckla Snows Nordiska partnerprogram. Men till skillnad från ett traditionellt leverantör/återförsäljare-förhållande är i många fall partnern en kund till Snow som valt att investera i Snows teknologi för att leverera och höja värdet på sin egen SAM-tjänst.

I en intervju förklarar Johan sina tankar och idéer kring sin nya roll:

Vad har du för förväntningar och tankar kring Snow Software samt din nya roll som partneransvarig för Norden?
Jag har följt Snow Software och dess snabba tillväxt under många år i min tidigare roll som SAM-ansvarig på Microsoft. Snow har utvecklats till att bli produktledare med kraftfulla och lättanvända lösningar som ger företag möjlighet att kunna sänka sina kostnader och få bättre kontroll över sina programvaruinvesteringar. Jag ser stora möjligheter i min nya roll som partneransvarig där jag kan bidra med min kunskap och tidigare erfarenhet kring SAM i arbetet att utveckla och förbättra partners affärer.

Varför är Software Asset Management (SAM) viktigt för företag?
SAM-konceptet hjälper verkligen företag och organisationer att optimera sin investering i programvara vilket också lyfter frågan högre upp i organisationen än på bara IT-avdelningen. SAM utmanar kunderna att se över sin programvarusituation och där är Snows produkter och tjänster är en viktig del processen. SAM blir i slutändan en ledningsfråga som påverkar företagets ekonomi och resultat samt sänker risken för att bli ertappad med att inte efterleva programleverantörernas upphovsrättsliga villkor. Det är där utmaning ligger att få kunderna att förstå vad SAM verkligen är och vad det kan bidra med.

Vad kan Snows partners förvänta sig av dig i din nya roll?
Snows partners kan förvänta sig en person som förstår SAM och som kan bidra i arbetat med att hjälpa kunderna att uppnå maximal nytta med SAM. Min målsättning är att Snows partners ska göra bättre och flera affärer samt få nöjdare kunder med SAM och Snows produkter.

Nils Ölander, Marknadsansvarig
Snow Software AB
Tel: 08-586 345 74
E-post: nils.olander@snowsoftware.com

Om Snow Software
Snow Software utvecklar och tillhandahåller branschledande produkter för licenshantering, inventering och programvarudistribution. Snow Software möjliggör för företag att ta kontroll över och maximera värdet av deras hård- och mjukvarutillgångar och därigenom spara stora kostnader.

Sedan starten 1997 har vi implementerat över 4 miljoner licenser hos företag inom verksamheter som sträcker sig från media och industrier till myndigheter. Vi har kontor i sex länder och samarbetspartners över hela världen.

www.snowsoftware.com