Esselte AB

Snyggt, smart, enkelt. Och då har vi bara talat om etiketterna… Dymo LabelWriter!

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2003 00:00 CET

Är du begåvad med en PC eller Mac och kanske en Palm? Grattis! Nu kan du skapa professionella, skräddarsydda etiketter ännu snabbare och enklare än någonsin tidigare. Dymo LabelWriter-skrivarna ger dig etiketter med laserkvalitet – 300 dpi.

Etiketter från din dator – enkelt, snabbt, professionellt
Nu behöver du inte krångla med etikettutskrifter från din vanliga kontorsskrivare. De tre nya Dymo LabelWriter-skrivarna 310, 320 och 330 Turbo skriver ut etiketter dubbelt så snabbt jämfört med andra skrivbordsskrivare och gör det med laserkvalitet – 300 dpi. Du tar enkelt fram både enstaka och större volymer självhäftande pappersetiketter direkt från din PC eller Mac. Dymo LabelWriter-skrivarna levereras med en mjukvara: skapa skräddarsydda etiketter med fonter, grafik och streckkoder – även digitala foton!

Smart programvara följer med
Speciella programtillägg gör det möjligt att skriva ut etiketter direkt från Microsoft Word, Microsoft Outlook och Palm Desktop. Dessutom inkluderar den nya Windows-mjukvaran ett universellt databastillägg som möjliggör sammanslagning från standarddatabasfiler, inklusive Access, Paradox, Excel, med möjlighet till import av bild, databaser, olika mallar och ritverktyg. Till detta får du också en adressbok, med vars hjälp du mycket enkelt sparar alla dina adresser, för att sedan snabbt skriva ut dem när du behöver någon av dem igen.

Etiketter för alla behov
De självhäftande etiketterna finns tillgängliga i en mängd olika format. Etiketterna ligger på rulle, vilket gör det enkelt att byta till just de etiketter du vill ha när du skriver ut. De finns i många olika format, till exempel för namnskyltar, hängmappar, disketter, förpackningar, brev, paket, kassetter. Många använder dem på lagret för att skriva ut EAN-etiketter, i butiken för prismärkning, på kontoret för att få ordning och reda på alla pärmar, mappar, postfack et cetera. Utskriften görs med termoteknik: du slipper utskrifter med kladdigt bläck, färgband eller patroner som måste bytas.

Ladda gärna hem ett informationsblad om Dymo LabelWriter. Du kan också hämta hem ett informationsblad om etiketterna.