HOOM AB

Sociala medier allt viktigare

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 08:40 CET

Vid den här tiden på året, när det nya året nalkas, brukar vi på HOOM summera de gångna tolv månaderna. Och i år gör vi det stoltare än någonsin förr. Vårt magasin är nu inne på sitt nionde år och det har utan tvekan varit vårt framgångsrikaste hittills. Inte minst när det gäller vår närvaro i sociala medier. Vi är otroligt tacksamma för vår aktiva läsekrets, som kommenterar och delar allt vi gör och som har gett vår Facebooksida (www.facebook.com/hoom) drygt 45 000 ”likes”. Även på Instagram (@hoommagazine) har vi med våra 20 000 ett stort följe och vi kommer att fortsätta utveckla både den och vår Facebooksida under 2014. Tävlingar, topplistor och prylguider – endast fantasin sätter gränserna. För oss är det tydligt att vi har en stor målgrupp som, precis som vi, älskar allt som ger livet det där berömda lilla extra.

Det lilla extra har vi också fyllt denna årets sista utgåva av HOOM med. Den här gången har vi fokuserat på spektakulära resmål, eftersom det vid den här tiden på året är otroligt skönt att smita iväg en helg, en vecka eller ännu hellre tre... Vi har bland annat rest till ett par fantastiska resorts på öarna Bora Bora och Bali. Dessutom har vi återigen nöjet att presentera fotografen Oskar Enanders fantastiska skidbilder, som får oss att dagdrömma om pudersnö. Vi har också tittat närmare på ett lite bortglömt rum. För trots att vi spenderar ungefär en tredjedel av våra liv till sömns, så tycker vi att sovrummet hamnat lite i skymundan. Läs vad vårt kunniga trendråd har att säga om saken.

I vanlig ordning har vi också rest över hela världen för att hitta den mest spektakulära arkitekturen. Den här gången har vi bland annat hittat den i Brasilien och Tyskland. Och så fortsätter vi förstås att presentera det allra bästa som fastighetsmarknaden har att erbjuda. För dig som söker en ny bostad är och förblir det här i HOOM som alla de mest exklusiva objekten presenteras.

HOOM finns även digitalt via appen Readly.
 ......

Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm. En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,2 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

HOOM på Facebook

HOOM på Wikipedia