HOOM AB

Sociala medier: HOOM - en inspirationskälla

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 12:57 CEST

På det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM fortsätter man att utveckla och bredda sitt varumärke. Nu tar man klivet in bland sociala medier för att ge besökarna en möjlighet att ha en dialog med redaktionen. Ambitionen är att ha en större referensgrupp, att vara mer transparent, så att man verkligen kan interagera med sin publik. Den kommunikativa plattformen ligger på Facebook och heter HOOM - en insprationskälla.

– Våra läsare och besökare är kunniga och förtjänar uppmärksamhet. Vi vill ha en direkt dialog så att vi kan känna av vart vindarna är på väg, säger chefredaktör Micael Wiking.

P
å www.hoom.se har man idag drygt 40 000 aktiva besökare per månad och det har blivit en samlingsplats för livets goda. På webben och i magasinet har man skapat insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Historiskt har feedback alltid varit en viktig del i utformningen av koncept och teman.

– Vår målgrupp värdesätter sådant som öppnar upp sinnet och skapar energi. Det kan vara tips av arkitekten Gert Wingårdh, recept från stjärnkocken Henrik Norström eller snygg design, god form och hem som inspirerar. Mixen är själva poängen, för det här är en målgrupp som vet vad den vill ha. Nu kan vi läsa av det på ett effektivt sätt, avslutar Micael Wiking.

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida:
www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen | Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.