SocialD

SocialD - Vad händer när man dör?

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2013 20:41 CET

SocialD jobbar mot begravningsbyråer genom att hjälpa anhöriga till avlidna personer att stänga den avlidnes sociala närvaro online på ett enkelt sätt.

Genom att kostnadsfritt hjälpa den avlidnes anhöriga stänga den sociala närvaron kan vi garantera ett bättre avslut för den avlidna.

"Genom att stänga en persons sociala närvaro kan anhöriga lättare få ett avslut, Att slippa påminnas och se eller kontaktas osv genom att den avlidne finns kvar online. Vi stänger inte bara Facebook och Twitter utan vi stänger ner dejtingsidor och nummerupplysnings sidor där personen finns med så det är en omfattande tjänst som hjälper till i längden till ett lågt pris för begravningsbyrån..." - Säger Henrik, Utvecklare och Grundare av SocialD

Vi stänger privata sidor och den social närvaron och om anhöriga önskar skapar vi istället en minnessida på någon av de större sociala tjänsterna online som anhöriga kan gilla och minnas personen på eller genom på ett respektfullt sätt.

Vi jobbar under sekretess och endast begravningsbyrån och anhöriga har rätt att få ut den information vi samlat in under arbetet.

Vår verksamhet startade 2013 då vi såg ett behov av tjänsten och har idag utfört jobb åt så väl små som stora kunder.