Socialdemokraterna avbryter allt kampanjarbete inför folkomröstningen

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2003 15:08 CEST

Socialdemokraterna håller möteslokaler öppna. Manifestationer runt om i landet arrangeras i morgon.
Socialdemokraterna avbryter allt kampanjarbete inför folkomröstningen.

Partiets möteslokaler runt om i landet kommer att hållas öppna för de som vill mötas, visa sin medkänsla och framföra kondoleanser.

Partisekreterare Lars Stjernkvist:

- Riksdagens partier sluter nu gemensamt upp för demokratin, mot våldet. Därför kommer folkomröstningen som är utlyst att fullföljas som planerat. Resultatet kommer att respekteras.

- Vi avbryter våra kampanjaktiviteter. Det gör också de andra partierna och kampanjorganisationerna.

- Vår organisation kommer fortfarande att lämna fakta och svara på frågor. Där vi har valstugor kommer de att fungera som värdiga mötesplatser dit människor kan komma och ställa sina frågor. Det är möjligt att ringa den lokala, regionala och centrala partiorganisationen och ställa frågor via telefon och e-post samt få information via hemsidan.

- Vi vill uppmana alla att rösta på söndag.

Under morgondagen kommer manifestationer att anordnas för demokrati och mot våld. Till manifestationerna inbjuds riksdagspartierna och allmänheten. Tider och platser för dessa meddelas senare och i första hand av den lokala partiorganisationen.

emu

Anna A Forsberg, Presschef