Socialdemokraterna i Stockholms stadshus

Socialdemokraterna i Stockholms kommun har redan samtalat med 100 000 väljare

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 12:04 CEST

Redan i morse passerade Socialdemokraterna i Stockholms kommun sitt mål om att genomföra 100 000 samtal med väljare i den omfattande samtalskampanj som partiet bedriver i hela Sverige. Och nu höjer man målet till 130 000 samtal innan vallokalerna stänger. Socialdemokraterna ska genomföra en miljon personliga samtal inför valet den 19 september och valarbetarna befinner sig nu i den mest intensiva perioden.

Socialdemokraterna i Stockholms kommun passerade idag målet om 100 000 personliga samtal med väljare. Med anledning av det vill man särskilt uppmärksamma två personer som har gjort extraordinära insatser i samtalskampanjen - Ingrid Carlsson och Gunnar Sandell.

Ingrid Carlsson är kampanjledare för Hässelby/Vällingbys områdesförening och organiserar hela dörrknackningsverksamheten inom detta område. Hon deltar själv i dörrknackandet varje kväll och är enligt partiarbetare i hennes närhet en riktig slitvarg.

Gunnar Sandell har tagit fyra veckors semester för att hinna med att jobba i valrörelsen. Han har organiserat dörrknackningen i Farsta, Enskede, Vantör och Skarpnäck. Förutom att han deltar i dörrknackningsarbetet är han dessutom med vid samtliga torgmöten i området.

- Jag känner en enorm tacksamhet över det jobb som våra två eldsjälar Ingrid Carlsson och Gunnar Sandell utför i den här valrörelsen. De tillhör den sortens folkrörelseprofiler som vårt parti inte klarar sig utan. Samtidigt är vi glada över att vi redan lyckats passera vårt mål om 100 000 genomförda personliga samtal, vilket alla våra valarbetare är delaktiga i. Men det innebär inte att vi kommer att sakta ned på tempot de tre sista dagarna. Tvärtom. Nu höjer vi målsättningen till 130 000 genomförda samtal innan vallokalerna stänger, säger Tomas Rudin, kommunsekreterare vid Stockholms arbetarekommun.

För mer information, kontakta:
Ulrika Borg