Ladbrokes

Socialdemokraterna och de rödgröna favoriter till valsegern efter S-kongressen

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 15:07 CEST

Efter den avslutade partikongressen är Socialdemokraterna och det rödgröna blocket alltjämt favoriter till valsegern 2014 till 1.70 ggr pengarna enligt Ladbrokes. Trots två valnederlag och påföljande partikris spelas Socialdemokraterna som största parti till 1.50 ggr pengarna mot Moderaterna på 2.50.

- Vi ser det som ett tecken på att Stefan Lövens och Socialdemokraternas förnyelsearbete vunnit förtroende hos spelarna även om det fortfarande är jämnt, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

Alliansen
M+FP+C+KD 2.05

De rödgröna

S+V+MP 1.70

Största partiet

Socialdemokraterna 1.50

Moderaterna 2.50

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.