Socialdemokratiska studentförbundet

Socialdemokratiska studentförbundet väljer ny ledning

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 10:44 CEST

Den 15-16 juli arrangerades S-studenters 24e kongress och en ny ledning bestående av ordförande, förbundssekreterare och vice ordförande valdes.

Nyvald ordförande: Talla Alkurdi (Från Göteborg)

Nyvald förbundssekreterare: Sverker Falk-Lissel ( Från Stockholm)

Nyvald vice ordförande: Daniel Johansson (Från Lund)

"Jag kan inte känna mig mer hedrad av att ha fått det drömskt fina uppdraget att få leda S-studenter under nästkommande verksamhetsår. Jag kan inte bli mer stolt över detta idégrundade förbund och alla kloka beslut som har tagits av kongressen. Jag kan inte bli mer ödmjuk av att ha fått förtroendet att efterträda en person som har betytt så mycket för mig i mitt engagemang inom S-studenter och varit min och hela förbundets fantastiska stöd under tre väldigt händelserika år. S-studenter har varit, är och ska vara i rörelse." /Talla Alkurdis Facebook-uppdatering efter valet

Utöver dessa valdes även en ny förbundsstyrelse samt verksamhetsplan för kommande verksamhetsår antogs. Gäster på kongress var Stefan Löfven (s), Karl-Petter Thorwaldsson (LO), Veronica Palm (s), Lena Sommestad (S-kvinnor), Gabriel Wikström (SSU), Erik Arroy (SFS), Peter Weiderud (STS) mfl.

Även uttalande om svensk migrationspolitik samt stöd för BDS-uppropet antogs av kongressen.

Läs mer om kongressen på S-studenter.se.

Presskontakt:

Talla Alkurdi (Ordförande S-studenter)

talla.alkurdi@s-studenter.se eller 0707-94 76 86

S-studenter är det av socialdemokraternas sidoförbund som aktiverar och representerar Sveriges studenter. Vi finns idag på tjugosju stycken högskolor, folkhögskolor och universitet, från Luleå i norr till Malmö i söder.